Mopojen määrä oli huima, mutta jaksoimme olla kiitollisia että ihmiset liikkuivat niillä eivätkä autoilla.
Mopoja mahtuu sekavaan liikenteeseen huomattavasti enemmän. (Ja minä kun olin luullut että Sisiliassa olisi sekava liikenne) Vietnamin valtio pyrkii säännöstelemään autoilua verotuksella. Uusissa autoissa on kova vero ja vanhemmissa eko-tuhokeissa vielä kovempi. Vaikka liikenteen määrä on suuri ei vauhti päätä huimaa. 40 km/h oli ihan kova vauhti kaupungin pääteillä ja kävellen kadun ylitys sujui helposti.
Sama koski ravintoloita, vai olisiko tässä enemminkin kyse rillaamosta?
Tai sitten "liike" saattoi olla kokonaan jalkakäytävällä. Huomaa parturin hengityssuoja.
Joskus pisnes oli taas liikkuvaa mallia.
Tämä seuraavan kuvan mertakauppiaan polkupyörä liikkui vielä 1990-luvulla jossain päin Vietnamin maaseutua.
Jotensakkin tuntui että evoluutio oli vähän kesken Vietnamissa. Vai mitä sanotte tästä kuvasta. Eikös tämä ole ihan apinamaista toimintaa? Kyse on tietenkin vihattuen harmaiden hiusten metsästyksestä. Sitä oli nähtävissä joka paikassa; kaduilla, puistoissa ja kaupoissa (siis myyjät toisiltaan).
Sadekausi oli loppumaisillaan lokakuussa ja pieniä kuuroja saattoi ryöpsähtää välillä. Silloin liikenne harveni hetkeksi.
Seuraavissa kuvissa ollaan jo hieman keskustan ulkopuolella, mutta mopo kuljettaa sielläkin.
Tämä on lempparikuvani. Matkalla lentokentällä ohitimme kyseisen mopon useasti.
Kanakauppiaita oli usein nähtävissä liikenteessä.